ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ : ରେଳଗାଡିରେ ମାଲ ପରିବହନ ପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ନିକଟରେ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ସଂଖ୍ୟକ ରେକ୍ ରହିଛି । କେବଳ ଇସ୍ପାତ ଉତ୍ପାଦନକାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ନୁହେଁ, ଅନ୍ୟ ରେଳ ମାଲ ପରିବହନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ମଧ୍ୟ ଏହା ଚାହିଦା ମେଣ୍ଟାଇ ପାରିବ ।
ରାଜ୍ୟସଭାରେ ବିଜେଡି ସାଂସଦ ଅମର ପଟ୍ଟନାୟକଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର ଦେଇ କେନ୍ଦ୍ର ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ଏହି ସୂଚନା ଦେଇଛନ୍ତି ।
ରାଉରକେଲା, କଳିଙ୍ଗନଗର, ଜାମସେଦପୁର ଏବଂ ଅନୁଗୁଳ ଅଞ୍ଚଳରେ ବିଭିନ୍ନ ସାମଗ୍ରୀ ପାଇଁ ଅଣ-ଶକ୍ତି କ୍ଷେତ୍ର ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବହୃତ ହାରାହାରି ରେକ୍ ସଂଖ୍ୟା ହେଉଛି ଦକ୍ଷିଣ ପୂର୍ବ ରେଳପଥରୁ ଦୈନିକ ୩୦.୫୦ ରେକ୍ (ବାହ୍ୟ ଏବଂ ଭିତର) ଏବଂ ଦିନକୁ ୪୨.୩୭ ରେକ୍ (ବାହ୍ୟ ଏବଂ ଭିତର) ପୂର୍ବ ତଟ ରେଳବାଇର ବୋଲି ସେ କହିଛନ୍ତି ।
ଚାହିଦା ଯୋଗାଣ ଅସନ୍ତୁଳନ, ଯାହା ଚାହିଦା ମଧ୍ୟରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ, ଟ୍ରାଫିକ୍ ପ୍ରବାହରେ ବାଧା, ସିଲେକ୍ଟ ରୁଟ୍ ଏବଂ ଟର୍ମିନାଲ୍ ଇତ୍ୟାଦି ବିଭିନ୍ନ କାରଣ ହେତୁ ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ସୃଷ୍ଟି ହୁଏ ବୋଲି ଶ୍ରୀ ବୈଷ୍ଣବ କହିଛନ୍ତି ।
ରେକ୍ ଉପଲବ୍ଧତାକୁ ବଢାଇବା ସହିତ ମାଲ ପରିବହନ ଟ୍ରାଫିକ୍ ଆକଳନ ଅନୁଯାୟୀ ନୂତନ ୱାଗନ୍ କ୍ରୟ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ କରାଯାଇଛି ବୋଲି ସେ କହିଛନ୍ତି । ହିତାଧିକାରୀମାନେ ବିଭିନ୍ନ ୱାଗନ୍ କ୍ରୟ ସ୍କିମ୍ ଉପରେ ବିନିଯୋଗ କରିବାକୁ ଉତ୍ସାହିତ ହୁଅନ୍ତି ଯେପରିକି ସ୍ପେସିଆଲ୍ ମାଲ ପରିବହନ ଟ୍ରେନ୍ ଅପରେଟର, ଜେନେରାଲ୍ ପର୍ପୋଜ ୱାଗନ୍ ଇନଭେଷ୍ଟମେଣ୍ଟ ସ୍କିମ୍ ଇତ୍ୟାଦି । ସେମାନଙ୍କର ଚାହିଦା ଅନୁଯାୟୀ ଆବଶ୍ୟକତା ପୂରଣ କରିବାକୁ ଗତ ବର୍ଷ ସେପ୍ଟେମ୍ବରରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ୧୭ ଟି ଜିଲ୍ଲାର ସଂଗ୍ରହକାରୀଙ୍କୁ ରେଳବାଇର ରେକ୍ ପଏଣ୍ଟରେ ଥିବା ରାସ୍ତା ଏବଂ ଷ୍ଟ୍ରିଟ୍ ଲାଇଟ୍ ମରାମତି ପାଇଁ କହିଥିଲେ ।
ବିଭିନ୍ନ ଜିଲ୍ଲାରେ ସାର ପରିବହନ ପାଇଁ ୨୩ ଟି ରେଳ ରେକ୍ ପଏଣ୍ଟ ଅଛି । ଅବଶ୍ୟ, ଉପଯୁକ୍ତ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ଏବଂ ଆନୁଷଙ୍ଗିକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଅଭାବରୁ ଅନେକ ରେକ୍ ପଏଣ୍ଟଣ୍ଟ ଖରାପ ସ୍ଥିତିରେ ଥିଲା । ତେଣୁ, ନିର୍ଦ୍ଦେଶନାମା ଜାରି କରାଯାଇଥିଲା ।