Home Administration ଆରମ୍ଭ ହେବ ‘ଆମ ଶାସନ’

ଆରମ୍ଭ ହେବ ‘ଆମ ଶାସନ’

ଭୁବନେଶ୍ୱର : ଶାସନ ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଆଣିବା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ନାଗରିକମାନଙ୍କଠାରୁ ସିଧାସଳଖ ମତାମତ ସଂଗ୍ରହ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମାଧ୍ୟମରେ ସରକାରୀ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକରେ ବୃତ୍ତିଗତତା ଏବଂ ଆଚରଣଗତ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆଣିବା ପାଇଁ ‘ଆମ ଶାସନ’ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆରମ୍ଭ କରିବାକୁ ଯାଉଛନ୍ତି ।

ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଅଧୀନରେ ନାଗରିକଙ୍କ ସଂପୃକ୍ତି ବୃଦ୍ଧି, ସେବାର ଗୁଣବତ୍ତାରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବା ଏବଂ ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଏବଂ ଉତ୍ତରଦାୟିତ୍ୱକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ପାଇଁ ଏକାଧିକ ଉପାୟରେ ନାଗରିକମାନଙ୍କ ମତାମତ ସଂଗ୍ରହ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯିବ । ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ଓ ସୂଚନା ପ୍ରଯୁକ୍ତି ବିଦ୍ୟା ବିଭାଗ ଅଧୀନରେ ଥିବା ଓଡ଼ିଶା କମ୍ପ୍ୟୁଟର ଆପ୍ଲିକେସନ୍ ସେଣ୍ଟର (ଓସିଏସି) ଖୁବ୍ ଶୀଘ୍ର ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବ ।

ଜିଲ୍ଲା ପ୍ରଶାସନ ସହାୟତାରେ ସରକାର ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଏବଂ ଏହାର ଲାଭକୁ ସମଗ୍ର ରାଜ୍ୟରେ ଲୋକପ୍ରିୟ କରିବାକୁ ଯୋଜନା କରିଛନ୍ତି । କୌଣସି ନାଗରିକ କୌଣସି ସରକାରୀ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟକୁ ଆସିଲେ ସମ୍ପୃକ୍ତ ବିଭାଗ କିମ୍ବା ପକ୍ଷରୁ ତୃଣମୂଳ ସ୍ତରରେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହେଉଥିବା ଆବେଦନ ଜରିଆରେ ତାଙ୍କ ବିବରଣୀ ପଞ୍ଜୀକୃତ କରାଯିବ ।

ହିତାଧିକାରୀଙ୍କ ତଥ୍ୟ ଭଣ୍ଡାର ସୃଷ୍ଟି ପାଇଁ ଏହି ତଥ୍ୟକୁ ସିଧାସଳଖ ଆମ ଶାସନ ଆପ୍ଲିକେସନ୍ କୁ ପଠାଯିବ । ଚୟନ କରାଯାଇଥିବା ନମ୍ବରଗୁଡ଼ିକୁ ଉଠାଯିବ ଏବଂ ସମ୍ପୃକ୍ତ ନାଗରିକଙ୍କ ଠାରୁ ମତାମତ ନେବା ପାଇଁ କଲ୍ କରାଯିବ । ଏହାବ୍ୟତୀତ ୱେବ ପୋର୍ଟାଲ, ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ, ଚାଟବଟ୍‍, ଇମେଲ, ଫୋନ କଲ ଇତ୍ୟାଦି ମାଧ୍ୟମରେ ସିଧାସଳଖ ନିଜର ମତାମତ ଦେବାକୁ ନାଗରିକମାନଙ୍କୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରାଯିବ । ନାଗରିକଙ୍କ ତଥ୍ୟ ପରିଚାଳନା ଏବଂ ମତାମତ ସଂଗ୍ରହ ପାଇଁ ଏକ ସିଆରଏମ ଏବଂ ରିପୋର୍ଟିଂ କନସୋଲ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରାଯିବ ବୋଲି ଅଧିକାରୀମାନେ କହିଛନ୍ତି ।

ବର୍ତମାନ ବିଭିନ୍ନ ସରକାରୀ ବିଭାଗ ଏବଂ ଜନସେବା କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ କ୍ରମାଗତ ଭାବରେ ମତାମତ ସଂଗ୍ରହ କରିବା ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ରୀକୃତ ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ବ୍ୟବଧାନ ରହିଛି । ନାଗରିକମାନଙ୍କୁ ପ୍ରାୟତଃ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ, ଏକାଧିକ ଚ୍ୟାନେଲ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ମତାମତ ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ପଡିଥାଏ, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଭୁଲ୍ ବୁଝାମଣା ଏବଂ ଭୁଲ ତଥ୍ୟ ମିଳିଥାଏ । ସେହିଭଳି ସରକାର ନିୟମିତ ଭାବେ ନୂଆ ନୂଆ ନୀତି ଓ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରୁଛନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ଏହି ପଦକ୍ଷେପଗୁଡ଼ିକର ସଫଳତା ଓ ପ୍ରଭାବକୁ ମାପିବା ପାଇଁ ଏକ ଗଠନମୂଳକ, ଶୃଙ୍ଖଳିତ ଆଭିମୁଖ୍ୟର ଅଭାବ ରହିଛି । ଜନସାଧାରଣଙ୍କ ଭାବନା ଏବଂ ସେବା ଯୋଗାଣ ଫଳାଫଳ ଉପରେ ସ୍ପଷ୍ଟ ତଥ୍ୟ ବିନା, କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏହି ନୀତିଗୁଡିକର ଫଳପ୍ରଦତା ଆକଳନ କରିବା କିମ୍ବା ଅବଗତ ସଂଶୋଧନ କରିବା ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ୍ ଅଟେ ।

ଡିଜିଟାଲ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଏବଂ ମୋବାଇଲ ଆପ୍ ଗୁଡ଼ିକ କ୍ରମଶଃ ଉପଲବ୍ଧ ହେଉଥିବା ବେଳେ ମତାମତ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଉପଭୋକ୍ତା ଅନୁକୂଳ ଏବଂ ସହଜରେ ଉପଲବ୍ଧ ଉପକରଣର ଅଭାବ ଯୋଗୁଁ ନାଗରିକମାନେ ଅନେକ ସମୟରେ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ ହେଉଛନ୍ତିୟ ଗ୍ରାମୀଣ ଜନସଂଖ୍ୟା କିମ୍ବା ଅବହେଳିତ ସମୁଦାୟରେ ପହଂଚିବା ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ସୀମିତ ସମର୍ଥନ ଅଛି ଯେଉଁଠାରେ ଟେକ୍ନୋଲୋଜିର ଉପଲବ୍ଧତା ସୀମିତ ହୋଇପାରେ । ତେଣୁ ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଆମ ଶାସନ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଜରିଆରେ ତୃଣମୂଳ ସ୍ତରରୁ ମତାମତ ପାଇବାରେ ସରକାରଙ୍କୁ ସହାୟକ ହେବ ।

ନାଗରିକଙ୍କ ଠାରୁ ମତାମତ ସଂଗ୍ରହ କରିବା ପାଇଁ ଏକ କଲ୍ ସେଣ୍ଟର ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯିବ ଯେଉଁଠାରେ ନାଗରିକମାନେ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ କଲ୍ ସେଣ୍ଟରକୁ ଫୋନ୍ କରି ଅଭିଯୋଗ ପଞ୍ଜୀକରଣ କରିପାରିବେ କିମ୍ବା ମତାମତ ପ୍ରଦାନ କରିପାରିବେ । ଅଫିସିଆଲ୍ ୱେବସାଇଟ୍‌, ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ, ଚାଟବଟ୍ କିମ୍ବା ଇମେଲ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ମଧ୍ୟ ମତାମତ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ । ଏହି ଚ୍ୟାନେଲଗୁଡିକର ସମସ୍ତ ମତାମତ ସିଧାସଳଖ ସମାନ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଡାଟାବେସରେ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଏ । ଏତଦ୍ ବ୍ୟତୀତ ସରକାରୀ ବିଭାଗ, ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟ (ସିଏମ୍‌ଓ) ଏବଂ ବିଭିନ୍ନ ବିଭାଗ ସକ୍ରିୟ ଭାବେ ନାଗରିକମାନଙ୍କୁ ଡାକି ମତାମତ ସଂଗ୍ରହ କରିଥାନ୍ତି । ଏହି ପଦ୍ଧତି ମତାମତ ସଂଗ୍ରହରେ ନିରନ୍ତର ନିୟୋଜିତତା ଏବଂ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତିକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରେ । (ତଥ୍ୟ)